გაჯეტები

ბლოგზე ნახავთ საინტერესო მასალებს ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების შესახებ
Blogger Widgets Blogspot TutorialBlogger Widgets
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

სასწავლო პროექტი
ინტეგრირებული ისტორიასთან
(2018 წლის პირველ სემესტრულ საგაკვეთილო პროცესში ვგეგმავ ინტეგრირებული გაკვეთილის ჩატარებას)
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარ ლომიძე

გიორგი კოპაძე
სკოლა
ტახტისძირის საჯარო სკოლა
ქალაქი
სსიპ ქარელის მუნიციპალიტეტი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება  
საქართველოს კუთხეები
თემის შინაარსი
მოსწავლეებმა უნდა მოიძიონ ინფორმაცია საქართველოს კუთხების შესახებ და საპრეზენტაციო პროგრამაში მოამზადონ  მულტიმედიური პრეზენტაცია,  საინფორმაციო ბიულეტენი, რაც მათ მიერ შერჩეულ პროცესში  ცოდნის მნიშვნელობის დემონსტრირებას ემსახურება
საგანი
ისტორია,ისტ
დონე/კლასი  
მე-6 კლასი,
განხორციელების დროის ჩარჩო
 1თვე,დამატებითი დრო ინდივიდუალური , ჯგუფური კომპიუტერული მუშაობისათვის.
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები

ის  ტექნ . VI.1.  მოსწავლეს  შეუძლია   სხვადასხვა  სახის  ციფრული  საშუალების  შერჩევა  და  გამოყენება  ციფრულ  მასალის შექმნისას .


საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ.მეც.V-VI.22.  მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.
საზ. მეც.V-VI. 2.  მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
·           ახდენს სხვადასხვა საშუალებებიდან მოპოვებული ინფორმაციის კლასიფიცირებას;
·          ერთი ტიპის  საშუალებით  მოცემულ ინფორმაციას აჯგუფებს ერთი ან ორი ნიშნის მიხედვით;
ისტორიულ ან გეოგრაფიულ ინფორმაციას წარმოადგენს სხვადასხვა საშუალებით.
·          ფოტოსურათის ან რუკის გამოყენებით აღწერს სხვადასხვა ტერიტორიისთვის დამახასიათებელ პეიზაჟს (მაგ. მთები, ტყეები, და სხვა);

მოსწავლე გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის; ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას


მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რამდენად მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ჩვენი ქვეყნის ისტორია
თემატური კითხვები
რამდენად კარგად ვიცნობთ საქართველოს კუთხეებს,გვჭირდება თუ არა კარგი პრეზენტაციისათვის გამოვიყენოთ ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

შინაარსობრივი კითხვები
რამდენად განსხვავდება რელიეფი,კულტურა,ტრადიცია,დიალექტი სხვადასხვა კუთხის.
რამდენად მნიშვნელოვანია powerpointi ის გამოყენება პრეზენტირებისათის.

შეფასების გეგმა

შეფასების დროის ჩარჩო

პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ




მოსწავლეებისათვის
დავალებების გადანაწილება
შემოწმება, ჩანაწერები
სინფორმაციო ბიულეტენი
გზამკვლევი
ჩანაწერები
საინფორმაციო ბიულეტენი
ჩანაწერები
პრეზენტაციები






შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი

ჩავატარებთ მოსწავლეთა კონფერენციას სწავლის პროგრესის შესაფასებლად. მივაწოდებ მოსწავლეებს საინფორმაციო ბიულეტენს.

სხვა საკითხები

საბაზისო უნარ-ჩვევები

§     მოსწავლეებმა იციან, ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება;
§  ტექსტურ რედაქტორში და გრაფიკულ რედაქტორში მუშაობა.
  • საპრეზენტაციო პროგრამა


სასწავლო პროცედურები
მომზადების ეტაპი
მოსწავლეებს გავაცნობთ თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ჩვენი ქვეყნის ისტორია და ზოგად  ინფორმაციას ვფლობდეთ მისი კუთხეების შესახებ.
რამდენად ეფექტურია პრეზენტაციის წარმოდგენა პროგრამა powerpointის გამყენებით.დავანაწილებთ მოსწავლეებისათვის წყვილებში სამუშაოს,ისტ-ის გაკვეთილი გამოიყენონ ინფორმაციის მოსაძიებლად და ახლად შესწავლილი მასალის განსამტკიცებლად შექმნან სლაიდები.
             
ინფორმაციის შესწავლა-შეგროვება
      მოსწავლეების მიერ პროფესიების შესწავლის დაწყებამდე ვეძებთმოცემულ საკითხზე ინფორმაციის მოძიების ეფექტურ გზებს,განვიხილავთ თითოეულ დასახელებულ ტექნიკას,ვაწოდებ მათ ვებ-გვერდის მისამართებს, შერჩეული კვლევის განსახორციელებლად
         
        
             მოსწავლეების მიერ  პრეზენტაციის მომზადება
  მოსწავლეებმა კვლევის პროცესში მოაგროვეს ინფორმაცია და ვუთითებ დაიწყონ მუშაობა მულტიმედიურ პრეზენტაციაზე,მოსწავლეები გეგმავენ საკუთარი პრეზენტაციის ვიზუალურ მხარეს პროგრამა powerpointის  გამოყენებით. თითოეული სლაიდი უნდა მოიცავდეს სათაურს და ძირითადი საკითხების ჩამონათვალს,სურათს. ამ დავალების შესრულების შემდეგ ვხვდებით ინდივიდუალურად მოსწავლეს პრეზენტაციის განხილვის და შესაბამისი ცვლილებების შეტანის მიზნით. სათაურების და ძირითადი თემატური საკითხების დამტკიცების შემდეგ, ვიწყებტ სლაიდების მომზხადებას.
              ზეპირი პრეზენტაციის ჩატარება
        პრეზენტაციაზე მუშაობის დასრულების შემდეგ, ჯგუფს ვყოფ წყვილებად. წყვილებში მოსწავლეები ერთმანეთს ეხმარებიან  პრეზენტაციის ზეპირად წარმოდგენის პროცესში. ვაძლევ მათ დროს შეკითხვების შესადგენად პრეზენტაციის მოსამზადებლად. ინტერვიუერი დასვამს შეკითხვებს ექსპერტ მოსწავლე გასცემს პასუხებს სლაიდებზე წარმოდგენილი ძირითადი სასაუბრო საკითხების დახმარებით. ვთხოვ მოსწავლეებს წარმოდგენილ ინფორმაციაზე დაყრდნობით უპასუხონ შემდეგ შეკითხვებს
            .
               შეჯამება
       ვაწარმოებთ შეჯამებას რამდენად მნიშვნელოვანი იყო მათთვის აღიშნულ პროექტზე მუშაობა,რა შესძინა მათ ამ პროექტმა და გაამართლა თუ არა მათი მოლოდინები.გამოვიყენებთ პროექტის შეფასების რუბრიკას.

სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

* ფოტოკამერა
*- კომპიუტერი (ები)
* ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
* ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
* საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
* ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      

ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
* ფოტო/სურათების დამუშავება
* ინტერნეტძიება
* მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
* ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ინვენტარი/მასალები
ისტორიისა და ისტ-ის მე-6 კლასის სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, პრინტერი, პროექტორი,  ინტერნეტი, კომპიუტერი,ფერადი ფურცლები.
ინტერნეტრესურსები
Google.com,Wikipedia.com,





პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა


ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3 ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება 
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
ხშირად გვხვდება  შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
კვლევა  არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედებითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
მოსაზრებები დაკავშირებულია  ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით  კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი  მკაფიოდაა ჩამოყალიბებულია 
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად  აყალიბებს  პროექტის არსს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას




Комментариев нет:

Отправить комментарий

პედაგოგი:თამარ ლომიძე